getGeoIPCountryCode = SiteAppCode = BG Test : 'BG/'

OK

OKCancel

Благодарим

Затворете
mediacachable:1

Как да се сдобиете със сияйна кожа преди връщане в училище

Как да се сдобиете със сияйна кожа преди връщане в училище

Ние изследваме най-добрия начин да се сдобиете с чиста кожа и ясен ум, за да започнете училище в оптимална форма.

По училищния сезон, чистата кожа и здравият тен обикновено са приоритет за новия семестър. Но късните вечерни партита, късното ставане сутрин, свръхчувствителността и стресът за предстоящата година може да предизвикат повишена чувствителност на кожата ви.

Какви са ефектите от недостатъчния сън върху кожата и нейната функция?

Може да не сте наясно, но умората е един от основните фактори, които могат да повлияят на качеството на кожата, преди да се върнете в училище. Да, рязкото преминаване от късните нощи към ранното ставане може да подейства като шок за тялото и кожата ви! Проучванията показват, че сънят играе роля при възстановяването на колагена и поради това недостатъчният сън може да доведе до нарушена цялост на кожата (1) и да компрометира бариерната функция на кожата. Това е така, защото недостатъчният сън нарушава колагеновата функция, която може да причини транссепидермална загуба на вода (ТЕЗВ) (2), намалявайки способността й да задържа влагата и да се предпазва, което я прави по-суха и уязвима от вредни фактори като замърсяване.

Как да се справим с този проблем? Редовни физически упражнения, дори когато не ги харесвате. Това може да е добър начин да изморите, както тялото, така и мозъка си, и да насърчите по-доброто качество на съня (7), а оттам по-лесно сутрешно събуждане и очарователна кожа.

Как стресът влияе на кожата?


В допълнение към отслабената кожна бариера,  недоспиване може също да причини раздразнение на кожата, когато се асоциира със стрес (3). Това се дължи на освобождаването на кортизол, под влиянието на стреса. На свой ред кортизолът кара кожата да секретира повече себум, което причинява  акне (4) - проблем, който засяга кожата в дълбочина. В действителност, проучванията показват, че акнето често ограничава тийнейджърите да водят активен начин на живот, да общуват (5) или да участват в дейности (6).
Освен решаването на проблемите, причиняващи стрес, има и други начини да успокоите тревожния ум. Изследванията показват, че алтернативна медицина като ароматерапията може да помогне за укрепване на кожата (10), особено по отношение на акне. Разреденото масло от чаено дърво и мащерка (11) например се счита, че има високоефективни свойства срещу акне, а лавандулата и лайка са известни като релаксанти. Нанасянето само на няколко капки върху долната част на вашата възглавница може да ви осигури спокоен и безгрижен сън през нощта.

Как диетата засяга кожата?


За да отстраните несъвършенствата, важно е и да имате по-полезна диета (12) след учебната ваканция и прекаляването, например със захар и преработена храна. Когато става дума за диета, няма едно решение за всички. Доказателствата показват, че диета, богата на хипергликемични храни и мляко, може да окаже влияние върху нивата на инсулиноподобния растежен фактор, като по този начин се насърчава развитието на акне (13). Така че е добра идея да се консултирате с дерматолог и да помислите да ограничите приема на млечни продукти, за да видите дали това ще има ефект върху появата на акне.
Други начини да запазите сияйния тен на кожата си? Като първа стъпка, обърнете внимание на това, което ядете всеки ден. Баланс е ключовата дума тук. Растителна диета, богата на антиоксиданти като плодове и зеленчуци, може да помогнe за здравия вид на кожата. Във всеки случай, най-ефективният начин да предотвратите появата на несъвършенства, когато се върнете на училище, е да се консултирате със специалист по хранене и дерматолог, който да диагностицира кожата и да ви помогне да намерите най-подходящите решения. Сънят, физическите упражнения, намаляването на стреса и здравословното хранене са ключови компоненти, за да имате кожа без акне.

Коя е най-добрата рутинна грижа за кожата за сияен тен преди началото на учебната година

Добрият сън през нощта и правилната диета могат да помогнат на вашето тяло, но не забравяйте и рутинната грижа за кожата.  Почистете вашето лице с нежен сапун преди лягане е важна стъпка за хора с акне или акнеична кожа: това не само пази порите от замърсяване и предпазва кожата от свръхпроизводство на себум, но и не уврежда кожната бариера (14). Това е важно, тъй като непроменената кожна бариера поддържа баланса на кожата и нейното естествено омазняване, което означава, че производството на себум е под контрол и верятността от поява на акне е значително по-малка. 
Салициловата киселина и гликоловата киселина също могат да бъдат включени в рутинната грижа за кожата, помагайки за избягване на несъвършенства и акне. Продуктите с тези съставки са специално предназначени за хора с мазна и акнеична кожа, тъй като спомагат за запазването на естествените мазнини и предпазват от несъвършенства, без да дразнят кожата. Започнете учебната година с по-добра кожа.

SOURCES:


1. Kahan, V. et al, 'Can poor sleep affect skin integrity?' in Med Hypotheses 75.6 (2010) pp. 535-7 [Accessible at: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20678867]
2. Oyetakin-White, P. et al, 'Does poor sleep quality affect skin ageing?' in Clinical and Experimental Dermatology 40.1 (2015) pp.17-22 [Accessible at: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25266053]
3. Zeichner, Z.A. et al, 'Emerging Issues in Adult Female Acne' in the Journal of Clinical and Aesthetic Dermatology 10.1 (2017) pp.37-46 [Accessible at: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5300732/]
4. Kubota, Y. et al, 'Community-based epidemiological study of psychosocial effects of acne in Japanese adolescents.' in Journal of Dermatology 37.7 (2010) pp. 617-22 [Accessible at: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20629827]
5. Pruthi, G. et al, 'Physical and Psychosocial Impact of Acne in Adult Females' in Indian Journal of Dermatology (2012) 57.1: pp. 26–29. [Accessible at: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3312651/]
6. Hazarika, N. et al, 'The Psychosocial Impact of Acne Vulgaris' in Indian Journal of Dermatology (2016) 61.5: pp- 515–520. [Accessible at: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5029236/]
7. University of Georgia. 'Regular Exercise Plays A Consistent And Significant Role In Reducing Fatigue' in ScienceDaily (2006) [Accessible at: https://www.sciencedaily.com/releases/2006/11/061101151005.htm]
8. Chiu, A. et al, 'The Response of Skin Disease to Stress Changes in the Severity of Acne Vulgaris as Affected by Examination Stress' in Arch Dermatol. 2003;139(7):897–900 [Accessible at: https://jamanetwork.com/journals/jamadermatology/fullarticle/479409]
9. Zari, S. et al, 'The Association between Stress and Acne among Female Medical Students in Jeddah, Saudi Arabia' in Clinical, Cosmetic and Investigational Dermatology 10 (2017): pp. 503–506. [Accessible at: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5722010/]
10. Parker, J. et al, 'Complementary and Alternative Medicine Therapies in Acne, Psoriasis, and Atopic Eczema: Results of a Qualitative Study of Patients' Experiences and Perceptions' in The Journal of Alternative and Complementary Medicine (2006) pp.451-457. [Accessible at: http://doi.org/10.1089/acm.2006.12.451]
11. Sinha, P. et al, 'New Perspectives on Antiacne Plant Drugs: Contribution to Modern Therapeutics' in BioMed Research International (2014) 301304. [Accessible at: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4132408/]
12. Dréno, B. et al, 'The influence of exposome on acne' in Journal of the European Academy of Dermatology and Venereology 32.5 (2018) [Accessible at: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29377341]
13. Makrantonaki, E. et al, 'An update on the role of the sebaceous gland' in Dermato Endocrinology 3.1 (2011) pp. 41-49
14. Draelos, ZD., 'The effect of a daily facial cleanser for normal to oily skin on the skin barrier of subjects with acne' in Cutis (2006) Jul;78(1 Suppl): pp- 34-40. [Accessible at: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16910029]

Най-четени

Топ 5 суперхрани за красива кожа

Лице

Топ 5 суперхрани за красива кожа

Когато става въпрос за грижата за кожата, храната, която приемаме, е от съществено значение. Прочетете нашите топ 5 предложения за суперхрани, който трябва да присъстват в режима ви, за да имате здрав и сияен вид.

прочетете статията

Ферментирали храни: повярвайте ни, кожата ви ще ви благодари

Здравословен начин на живот

Ферментирали храни: повярвайте ни, кожата ви ще ви благодари

Вярно, името може да не звучи много приятно, но повярвайте ни като ви казваме, че трябва да заложите на ферментирали храни, ако искате да подобрите цялостното си здравословно състояние. Ще ви обясним повече за тази тенденция в храненето, както и ще препоръчаме какви видове да включите в диетата си.

прочетете статията

go to top