ОК

ОК Отказ

Благодарим

Затворете

Менопауза: какво се случва с нивата на Калций и Витамин D, когато навършите 50 години?

Естествено с възрастта нивата на калций започват да намаляват. И все пак има начини да се запази постоянният му състав или да си го набавите.

Менопауза: какво се случва с нивата на Калций и Витамин D, когато навършите 50 години?

Дефицитът на калций има много силно влияние върху цялостното здраве. Липсата му може да ви накара да се почувствате леко отпаднали, без енергия. Има няколко неща, които можете да направите, за да повишите нивата на калций, така че защо не опитате и да видите какво ще се случи? :)

Липса на витамин D: основната причина за намаляване на нивата на калций по време на менопауза

Липсата на витамин D предизвиква спад в усвояването на калций от организма, главно в костите, с произтичащия риск от фрактури на костите. Ефект има и върху кожата. Калцият представлява малък йон и незаменим вестител за клетъчния капацитет на кожата, играе роля за правилната сигнализация между кожните клетки, поддържайки хормоналното им функциониране. Този калциев дисбаланс в повърхностния слой на кожата променя нивата на pH на кожата, които нарастват от 5 на 6 с напредване на възрастта.  

Поради тази промяна кожата може да стане по-чувствителна и жените са по-склонни да развият обриви, а кожата е лесно раздразнима. Ако вече имате заболяване на кожата, като екзема или розацея, с липсата на  калций може да се влоши.  

Много жени в периода на менопаузата приемат добавки с калций. Витамин D също е задължителен, така че: проверете нивата му и се снабдете с него!  

Повишаването на нивата на pH поради възрастта е друг процес в повърхностния слой на кожата, който допълнително нарушава бариерната функция кожата, която става по-уязвима, по-податлива на алергии, инфекции и е с понижени способности за заздравяване.

Основни факти, които трябва да запомните

·         Това, което се случва с нивата на калций, когато навършите 50 години, е следствие от липсата на витамин D, който не позволява калция да се абсорбира правилно от тялото. 
·         Липсата на витамин D и Калций със сигурност ще провокира други дисфункции, затова по-добре е да започнете да приемате добавки с Калций + Витамин D възможно най-скоро.

Най-четени

Какви храни трябва да избягвам по време на менопаузата?

Кожа и хранене

Какви храни трябва да избягвам по време на менопаузата?

Нещата, които никога не са били добри за вас, не са добри за вас и сега! Твърде сладко, твърде солено, прекалено много мазнини – допълнете и вие. Добрата новина е, че да ги избягвате не е от ключово значение, по-доброто решение е да се адаптирате. Нека видим за кои храни става въпрос.

прочетете статията

Как да поддържам форма по време на менопаузата?

Кожа и хранене

Как да поддържам форма по време на менопаузата?

Отрицателните промени, които настъпват по време на менопаузата, се наблюдават в мускулната тъкан. Физическото натоварване се използва като нефармакологична интервенция за предотвратяване и обръщане на споменатите по-горе физиологични ефекти. Ще Ви кажем как да продължите, без да губите кураж.

прочетете статията

Как да намалите подуването на тялото по време на менопаузата?

Кожа и хранене

Как да намалите подуването на тялото по време на менопаузата?

Никоя жена не иска да се надуе като балон в резултат на менопаузата. Добрата новина е, че можете да ограничите проблема, като адаптирате режима си и в тази статия ще Ви кажем как да го направите.

прочетете статията

Защо не можем да отслабнем по време на менопаузата?

Кожа и хранене

Защо не можем да отслабнем по време на менопаузата?

Менопаузата е причина за хормонални промени в женското тяло, които от своя страна могат да доведат до заболявания и неразположения. Едно от тях е наддаването на килограми. Какво се случва с тялото и защо е толкова трудно да отслабнете?

прочетете статията

go to top